به یاد دارید وقتی داده ها در گیگابایت اندازه گیری شد؟ آن روزها می گذرد. اکنون ، ما در تلاش هستیم مغز خود را به دور اصطلاحاتی مانند zettabyte ، yottabyte و brontobyte بپیچانیم.

تنها در سال 2015 ، مشاغل حدود 7.9 Zettabytes داده در سطح جهان ایجاد کردند. انتظار می رود که این تعداد تا سال 2020 بیش از چهار برابر شود. در بیشتر سازمان ها ، تمام داده ها در چندین سیستم بسیار پیچیده و وقت گیر ذخیره می شوند. فقط 12 درصد از آن هرگز مورد استفاده قرار می گیرد.

محتوا
کارمندان به نقطه شکست خود رسیده اند. بیش از 90 درصد اعتراف می كنند كه داده ها را بدون خواندن كامل آن را دور انداخته و بیش از نیمی از اینكه اطلاعات بیش از حد می گویند باعث می شود كیفیت كار آنها رنج ببرد. وقتی تمام مدت زمان تلف شدن از طریق داده ها را اضافه می کنید ، این هفته به یک روز کاری کامل می رسد.

چرا؟ زیرا داده های بدون زمینه بی معنی است – و کارمندان را که تحت فشارهای فزاینده ای قرار دارند ، فاش می کنند و همه آنها را فاش می کنند.

مرتبط: داده های بزرگ همراه با یادگیری ماشین به مشاغل کمک می کند تا تصمیم های بسیار دقیق تری بگیرند

به جای هدایت ارزش تجارت ، داده ها از بسیاری از سازمان ها بهره وری می کنند. نزدیک به 60 درصد رهبران مشاغل برای تبدیل داده ها به بینش های عملی تلاش می کنند ، و 91 درصد شرکت ها قادر به انجام این کار به اندازه کافی سریع برای هدایت تصمیم گیری نیستند. غالباً آنچه که آنها از دست نمی دهند زمینه است.

برای درک رابطه بین داده ها ، زمینه ها و بینش ها ، به شما کمک می کند تا به عنوان یک هرم به داده های شغلی خود فکر کنید: داده های خام پایه را تشکیل می دهند ، اطلاعات فرمت شده زمینه بیشتری را فراهم می کند ، و در بالا ، بینش هایی را که می تواند به تأثیرگذاری در تصمیم گیری های تجاری کمک کند ، قرار می دهد.
داده ها تنها نویز هستند.
دیتا
در انتهای هرم همه داده های خام خود را دارید – میخ ها و میله های حقایق پردازش نشده و رایانه ای که در پایگاه های داده و صفحات گسترده ساکن هستند. مطمئناً این یک معدن طلای سنگین است ، اما هر معدن حاوی مواد معدنی بسیار زیادی است.

در عصری که فقط دو روز طول بکشد تا بتواند به اندازه داده های بشریت که از طلوع تمدن تا سال 2003 به دست آمده است ، تولید کند ، بسیاری از شرکت ها در معرض خطر خفه شدن از زیر وزن داده های خود هستند و فاقد کارمندان مهارت های پیشرفته تحلیل داده ها هستند.

باری دبلین ، مشاور كسب وكار می گوید: “داده ها برای تصمیم گیری در مورد كسب و كار اصلی تر می شوند و برای افرادی كه آموزش کمی در استفاده از داده ها و تفسیر دارند ، گسترش می یابد.”

امروزه داده ها در قالب های مختلفی وارد می شوند که سپس در چندین سیستم پیچیده ذخیره می شوند یا در بخش های مختلف پخش می شوند. به همین دلیل سه چهارم شرکت می گویند که می خواهند داده محور باشند ، اما کمتر از 30 درصد در واقع موفق هستند.

داده های خام دارای ارزش تجارت و بدون زمینه محدود است زیرا نمی تواند زمینه کار لازم را برای کارمندان فراهم کند تا درک کنند که چیست ، چه اتفاقی افتاده است ، کجا اتفاق افتاده است ، چه چیز دیگری اتفاق می افتد و غیره. پرتاب داده های خام به کارکنان خود اجازه نمی دهد تا آنها از توان خود استفاده کنند – داده ها باید برای تجزیه و تحلیل پردازش شوند یا تا حد زیادی بی فایده باقی می مانند.

مرتبط: 5 حرفه ای سودآور که نیاز به مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها دارند
اطلاعات داده ها را در متن قرار می دهد.

در وسط هرم اطلاعات یا داده هایی با زمینه قرار دارند. اطلاعات مجموعه ای از نقاط داده است که به کارمندان کمک می کند تا چیزی را در مورد آنچه اندازه گیری می شود درک کنند – به عبارت دیگر ، این سؤالات را پاسخ می دهد “چه کسی ، چه ، کجا ، چه موقع”. مشاغل با پردازش ، جمع آوری و سازماندهی داده های خود در قالب های انسانی تر مانند تجسم داده ها ، داشبورد یا گزارش ، اطلاعات را دریافت می کنند.

آلیسا لورنتز ، عضو سیم ، می گوید: “زمینه سازی برای تبدیل داده های بی معنی به اطلاعات واقعی بسیار مهم است – اطلاعاتی که می توانند به عنوان بینشهای عملی مورد استفاده قرار گیرند و تصمیم گیری شرکتهای هوشمند را فعال کنند.”

تصمیم گیرندگان برای دستیابی به اطلاعات برای تجزیه و تحلیل به جای داده های خام ، نیاز به تلاش بسیار کمتری از طرف خود دارند تا آنچه را که اتفاق می افتد درک کنند. اما هنوز هم باید تجزیه و تحلیل شود تا مشخص شود که با اطلاعات چه باید کرد.
برای تحقق تغییر ، بینشها باید عملی باشند.

در اوج هرم ، بینش هایی که ارزش واقعی تجارت را ارائه می دهند ، بنشینید. آنها پاسخ می دهند “پس چه؟” سوال

وی گفت: “اینها خروجی بسیار ارزشمند از کلیه کارهایی است که به جمع آوری ، تهیه و تجزیه و تحلیل داده های شما می رود. حداکثر استفاده از بینش های عملی شما از سرمایه گذاری های تجزیه و تحلیل خود برای موفقیت محور داده های شما مهم است. “

با ارزش ترین بینش ها مواردی هستند که باعث می شوند به جای پاسخ دادن به یک سؤال ، در مورد چیزی دوباره فکر کنید یا شما را در جهت جدید سوق دهد. برای تولید بینش های عملی ، شرکت ها باید اطلاعات خود را تجزیه و تحلیل کنند و نتیجه گیری مفیدی بگیرند که بر تصمیم گیری ها تأثیر بگذارد و تغییراتی را ایجاد کند.

و در حالی که تجزیه و تحلیل اطلاعات ، بینش های زیادی را به همراه خواهد داشت – همه آنها عملی نیستند. سازمان هایی که قادر به شناسایی اطلاعات مربوطه ، شخصی سازی شده و تحویل آن به شخص مناسب هستند ، می توانند از داده های خود برای تصمیم گیری بهتر و سریعتر استفاده کنند.

کاری از گروه وب آی تی. امیدوارم مطلب براتون جالب بوده باشه 🙂 https://webitt.ir